Jump to content

Manny Ramirez Wants To Finish Career In LA

• Please log in to reply
16 replies to this topic

#1 Guest_Chicano_*

Guest_Chicano_*

Posted August 02, 2008 - 10:06 PM

http://sports.espn.g...tory?id=3516401

Ramirez keen to finish his career at new home in L.A.

By Enrique Rojas
ESPNdeportes.com
(Archive)

LOS ANGELES -- Day 1 was hectic. Now that the storm has passed, Manny Ramirez has decided that he wants to end his career as a professional baseball player in sunny L.A.

Posted Image

The Dodgers, who will pay an estimated $1 million to Ramirez, have not discussed their long-term plans in regards to the slugger -- at least not yet.

Still, Ramirez wants to settle in Southern California.

"I want to even buy a house in Los Angeles. My kids go to school in Miami, and I'd like them to move with me [to L.A.], but there will be no move until my future here is confirmed. I don't want to be here for two months and then end up in another city," Ramirez said.

One of his initial steps in Los Angeles was meeting with manager Joe Torre to discuss the politics of the club (beard, mustache, goatee, sideburns and dreadlocks included).

"I told him that if the rule is to get a haircut, then I'll get one because I don't want any special privileges," Ramirez said. "But Joe replied by saying that I should get an apartment and take care of my personal stuff first, after which I should see a barber."

Looks aside, Torre chose to speak of Ramirez's credentials as a player.

"Torre told me that the most important references that he has of me is that I'm a nonstop worker and a hustler in the field," Ramirez said, adding that he doesn't anticipate any significant issues while adapting to Dodgers batting coach Don Mattingly's philosophy.

"I'm the new guy in town, so I don't know Mattingly's particular routine. I'll stick to mine while I adapt to his, which is being at the park on time and going through the usual batting routine prior to each game," he concluded.

Enrique Rojas is a reporter and columnist for ESPNdeportes.com and ESPN.com. The Associated Press contributed to this report.

For those that know Spanish, the orginal article with A LOT MORE DETAILS...
& for those that don't, I suppose & recommend you to try babelfish..

http://espndeportes....y...&type=story

Amor a primera vista

Apenas a horas de haber llegado a LA y haber jugado su primer partido con los Dodgers, Manny Ramírez ya habla de querer terminar su carrera en la Costa Oeste

LOS ANGELES -- Después de un día en Los Angeles, Manny Ramírez decidió que esta es la ciudad en donde quisiera jugar hasta el final de su carrera.

"Me gusta la ciudad, el ambiente, los fanáticos. Pienso que jugaré aquí el resto de lo que le queda a mi carrera", dijo Ramírez a ESPNdeportes.com el sábado.

Posted Image

"Me siento cómodo y a pesar del gran ajetreo del viernes, viajando desde Boston sin apenas dormir, participar en una conferencia de prensa y luego jugar un partido, comencé a sentir la paz mental que estaba buscando", agregó Ramírez.

Ramírez, de 36 años, logró dos imparables en cuatro turnos, pero bateó para doblematanza en la novena entrada en la derrota de los Dodgers 2-1 ante Arizona, en su primer partido en Los Angeles.

El futuro miembro del Salón de la Fama fue adquirido por los Dodgers desde los Medias Rojas de Boston en un triple cambio, que además involucró a los Piratas de Pittsburgh, al cierre de la fecha de cambios en las Grandes Ligas el jueves.

Ramírez juega la última temporada del contrato de ocho años y 160 millones de dólares que firmó con Boston en el 2000. El contrato contenía opciones del equipo de 20 millones anuales para las temporadas 2009 y 2010.

En la transacción para que Ramírez aprobara su traslado a Los Angeles, los Medias Rojas retiraron sus opciones del contrato, lo que garantiza que el pelotero será agente libre al final de esta temporada a menos que firme una extensión en los próximos dos meses.

"Si los Dodgers me trajeron fue para que terminara mi carrera aquí, es lo que pienso. Pero aún no hemos hablado nada de eso, apenas comienzo a conocer el equipo", dijo Ramírez.

Más que casualidad del destino, mucha gente ve la mano de Scott Boras, el agente de Ramírez, detrás del cambio de Boston a Los Angeles. El lanzador de los Medias Rojas, Curt Schilling, asi lo manifestó en un programa radial.

"Pienso que absolutamente él tuvo sus manos en esto. Scott Boras ganaba cero dólares si Boston ejecutaba las dos opciones en el contrato de Manny", dijo Schilling a la emisora WEEI de Boston.

Los Dodgers, que apenas pagarán un millón de dólares del salario de Ramírez (con Boston haciéndose cargo de los restantes 7 millones del salario de este año), no han ofrecido indicios de sus planes a largo plazo con el toletero dominicano.

Mientras tanto, el jugador vislumbra el panorama de una larga estadía en el sur de California.

"Quiero comprar una casa en Los Angeles. Mis hijos estudian en Miami y me gustaría mudarlos, pero no quisiera cambiarlos de escuela sin antes saber si estaré en Los Angeles solamente por dos meses y luego me iré a otro lugar", dijo.

Ramírez comentó que se reunió con Joe Torre y entre otras cosas hablaron de la política del mánager sobre cabellos largos y barbas en el equipo.

"Le dije al mánager que si la regla es pelo recortado, entonces lo recortaré porque no quiero privilegios especiales", dijo Ramírez.

"Pero Joe me dijo que primero me acomodara, buscara un apartamento y después buscara un barbero", agregó.

"Torre me dijo que las referencias más importantes que tenía de mí son que soy un trabajador y me fajo en el terreno", dijo Ramírez.

Ramírez no contempla ningún inconveniente para adaptarse a la filosofía de su nuevo coach de bateo, Don Mattingly.

"Soy nuevo, no conozco exactamente su rutina, pero mientras me adapto seguiré con la mía. Llegar temprano al parque, batear pelotas detenidas, luego lanzamientos suaves y finalmente en la jaula con el resto del equipo", explicó.

Edited by Chicano, August 02, 2008 - 10:12 PM.

#2 SaintNicholasVanExel

SaintNicholasVanExel

"Dont put that kind of pressure on him."

• 3,271 posts
  • Name:Tim
  • Fan Since:Birth
  • Fav. Laker:Terry Teagle

Posted August 02, 2008 - 10:09 PM

Manny being Manny.

#3 Aceis²FresH

Aceis²FresH

║│ █│║ ▌║│█║▌║▌║

• 2,701 posts
  • Fav. Laker:#32.

Posted August 02, 2008 - 10:14 PM

yep^.

#4 Jaime Quintanilla

Jaime Quintanilla

SI ME GUSTA!

• 4,346 posts
  • Fan Since:Birth
  • Fav. Laker:Kobe Bryant

Posted August 02, 2008 - 10:30 PM

Good to hear.

#5 OxfDaniel

OxfDaniel

Rookie

• 38 posts
  • Fav. Laker:Horace Grant

Posted August 02, 2008 - 10:34 PM

Manny being Manny.

Word.
I need to finish my summer homework. DAMMMMMNNNN

#6 Icker

Icker

Hall Of Fame

• 9,005 posts

Posted August 02, 2008 - 11:18 PM

so his contract goa be 4 years 100 million

#7 Cookie

Cookie

"C" is NOT for Cookie!!

• 6,279 posts
  • Fav. Laker:Kobe Bean Bryant

Posted August 03, 2008 - 07:37 AM

Would love to keep him 'till the end.

Posted Image

#8 Dodgers2213

Dodgers2213

Rookie

• 411 posts
  • Fav. Laker:Kareem

Posted August 08, 2008 - 07:37 PM

-9/11 Truth is far more stupid than Creation Science; The people in it are far more stupid than the people you meet in Creation Science. Their arguments are far more mixed up and confused and convoluted. You are likely to be left wondering why anyone with half a brain could possibly believe this.
-Remember that the goal of conspiracy rhetoric is to bog down the discussion, not to make progress toward a solution"

#9 Vaporize

Vaporize

Sixth Man

• 2,939 posts

Posted November 14, 2008 - 04:32 PM

LA.... Angels :clap:

Posted Image

#10 West Coast

West Coast

LN Senior Editor

• 21,426 posts

Posted November 14, 2008 - 04:43 PM

LA.... Angels :clap:

Of Anaheim Costa Mesa Irvine

#11 Michaelyumm

Michaelyumm

Quick & Easy

• 10,780 posts
  • Fan Since:93
  • Fav. Laker:Nick Van Exel

Posted November 14, 2008 - 05:09 PM

he said In L.A

didnt really say the Dodgers

so

O.C here comes Manny

#12 MDI

MDI

Jesus Fan

• 35,951 posts

Posted November 14, 2008 - 05:23 PM

uhhh aren't you an Angels fan?

9u6kvo.png

Props to sidthekid871

#13 Game

Game

Your Daddy

• 10,805 posts
  • Fan Since:Late '80s

Posted November 14, 2008 - 05:24 PM

i bet he winds up with the angles

Posted Image

#14 Aztek Lakerfan

Aztek Lakerfan

Aztek Lakerfan

• 466 posts
  • Fan Since:1990

Posted November 15, 2008 - 12:43 PM

There's only one L.A. team. And that's the Dodgers baby!

#15 LALDynasty

LALDynasty

Kobe Bryant 2010 Finals MVP

• 3,797 posts
  • Fan Since:1991

Posted November 15, 2008 - 02:12 PM

I hear Dodgers stopped trying to get him Angels better get on it!

Edited by m4mb4 24, November 15, 2008 - 02:12 PM.

Posted Image

16 TIME NBA WORLD CHAMPIONS!

Thanks TheBigFish for this great sig

#16 JEN

JEN

Legend

• 27,085 posts

Posted November 15, 2008 - 06:52 PM

LA.... Angels ;)

haha..

I don't even consider Angels to be an LA team =\ Always Anaheim! woot woot!

I have a feeling Manny will be sticking around with the Dodgers for a while...

#17 Icker

Icker

Hall Of Fame

• 9,005 posts

Posted November 16, 2008 - 07:32 PM

I don't want Manny, he's not going to produce now

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users