Jump to content




Photo

Marvin Gaye's Family Claims "Blurred Lines" Copies Marvin Gaye Song; Robin Thicke, T.I., & Pharrell Sue


  • Please log in to reply
15 replies to this topic

#1    

   

  • 38,686 posts
  • Joined: Aug 26, 2010

Posted August 17, 2013 - 01:22 PM

Take a listen for yourself to each & compare. What say you?

Some people think from 3:14 on especially the similarities draw closer:

 

http://www.usatoday....family/2664857/
 
Sometimes, the best defense is an offense.
 
At least that's the strategy that Robin Thicke, T.I and Pharrell Williams seem to be taking with their summer pop hit Blurred Lines.
 
An attorney for Thicke and collaborators Williams and Clifford Harris Jr (aka T.I.) filed a lawsuit Thursday, asking a federal judge to determine that their song Blurred Lines does not copy elements from two older songs from Marvin Gaye and Funkadelic (George Clinton).
 
This comes after Marvin Gaye's family and Bridgeport Records' alleged claims against the singers that the song sounds remarkably similar to Gaye's Got To Give Up, demanding financial compensation for copyright infringement.
 
FULL ARTICLE inside link.


yo.


#2 Michaelyumm

Michaelyumm

    Quick & Easy

  • 9,691 posts
  • Joined: Jul 24, 2008
  • Fan Since:I was born
  • Fav. Laker:Adam Morrison

Posted August 17, 2013 - 01:34 PM

Suing them makes it more obvious lol..

 

They def stole the beat modified it a tad.



#3 lakers1o1

lakers1o1

    Off The Bench

  • 2,092 posts
  • Joined: Dec 20, 2011
  • Name:The Black Mamba Will Rise
  • Fan Since:1996
  • Fav. Laker:Kobe Bean Bryant

Posted August 17, 2013 - 01:35 PM

I see nothing wrong with this...  music, literature, and alot of other aspects in relation to performing arts all have some correlation to one another and especially in writing people's ideas tend to come from previous successors.


kb24_zpscc8c9e5b.jpg


#4    

   

  • 38,686 posts
  • Joined: Aug 26, 2010

Posted August 17, 2013 - 01:44 PM

Reminds me of that old Vanilla Ice thing with David Bowie & Queen's "Under Pressure".

 

Watch @ 1:35:


yo.


#5 Michaelyumm

Michaelyumm

    Quick & Easy

  • 9,691 posts
  • Joined: Jul 24, 2008
  • Fan Since:I was born
  • Fav. Laker:Adam Morrison

Posted August 17, 2013 - 02:07 PM

lmao Robin Thicke even copied the party sounds people yell in the background



#6 artemis

artemis

    Bruin

  • 1,228 posts
  • Joined: Jun 30, 2009
  • Name:Artemis
  • Fav. Laker:Kobe, Lamar, Pau, Horry

Posted August 17, 2013 - 03:07 PM

Robin Thicke is a fantastic artist (his voice). But honestly...he seems to have turned into a douchebag and this song is evidence. And it definitely sounds like Marvin Gaye. And for T.I., I love him, but he can't dance.


“It is by chance that we met, by choice that we became friends.”


Posted Image


rest in paradise bestie matt
8.13.1992 - 9.27.2010

#7    

   

  • 38,686 posts
  • Joined: Aug 26, 2010

Posted August 17, 2013 - 03:17 PM

^ Let me guess. Does it have something to do with objectifying Women? I take it you must not like a lot of rappers then either, lol.


yo.


#8 PhillyLaker24

PhillyLaker24

    Sixth Man

  • 3,528 posts
  • Joined: Jun 30, 2012
  • Name:Joseph
  • Fan Since:2001
  • Fav. Laker:Kobe Bean Bryant

Posted August 17, 2013 - 03:53 PM

So, wait your telling me a newer song has stolen the beat of a classic hit? No way...


All I want for Christmas is a Laker girl :D

 


#9 Mr Terrific

Mr Terrific

    The "D" In Dwight Howard Is Silent

  • 6,390 posts
  • Joined: May 22, 2009
  • Location:On A Horse
  • Name:Django
  • Fan Since:1860
  • Fav. Laker:Ain't No TV Yet

Posted August 17, 2013 - 07:32 PM


FACEBOOK MR TERRIFIC HD Bottom Line Is We're Gonna Win With You Or Without You And If You Don't Get That, Then It's Best You Go Somewhere Else--Dean Smith


#10 Mr Terrific

Mr Terrific

    The "D" In Dwight Howard Is Silent

  • 6,390 posts
  • Joined: May 22, 2009
  • Location:On A Horse
  • Name:Django
  • Fan Since:1860
  • Fav. Laker:Ain't No TV Yet

Posted August 17, 2013 - 07:47 PM


FACEBOOK MR TERRIFIC HD Bottom Line Is We're Gonna Win With You Or Without You And If You Don't Get That, Then It's Best You Go Somewhere Else--Dean Smith


#11 Majesty

Majesty

    Grats on making the Raiderettes cuzzo!!

  • 30,368 posts
  • Joined: Dec 11, 2011
  • Name:Jay
  • Fan Since:1987
  • Fav. Laker:Kobe present, Magic past

Posted August 17, 2013 - 08:59 PM

yeah they sampled the beat.  was obvious when I first heard it.


 

I've always liked Steve Blake.

 


#12 FranklinPeanuts

FranklinPeanuts

    Just A Fan

  • 2,426 posts
  • Joined: Jul 24, 2008
  • Location:Los Angeles
  • Name:JP
  • Fan Since:Since 1989
  • Fav. Laker:Magic Johnson

Posted August 18, 2013 - 12:23 PM

Gasp of thought of sampling music.. Lol.
Posted Image

#13 BasketballIQ

BasketballIQ

    Starter

  • 5,254 posts
  • Joined: Dec 29, 2012
  • Name:2 Jordans and 2 Steves
  • Fav. Laker:24

Posted August 20, 2013 - 09:33 AM

don't think it was a sample, I think it was a re creation



#14 artemis

artemis

    Bruin

  • 1,228 posts
  • Joined: Jun 30, 2009
  • Name:Artemis
  • Fav. Laker:Kobe, Lamar, Pau, Horry

Posted August 26, 2013 - 10:44 PM

^ Let me guess. Does it have something to do with objectifying Women? I take it you must not like a lot of rappers then either, lol.

 

No, not really. He just seems very stand offish. And no, I like plenty of rappers lol


“It is by chance that we met, by choice that we became friends.”


Posted Image


rest in paradise bestie matt
8.13.1992 - 9.27.2010

#15    

   

  • 38,686 posts
  • Joined: Aug 26, 2010

Posted August 26, 2013 - 10:48 PM

^ Damn. Almost 10 days later I get a response. Better late than never, lol.


yo.


#16 artemis

artemis

    Bruin

  • 1,228 posts
  • Joined: Jun 30, 2009
  • Name:Artemis
  • Fav. Laker:Kobe, Lamar, Pau, Horry

Posted September 04, 2013 - 07:15 PM

^ Damn. Almost 10 days later I get a response. Better late than never, lol.

 

Dropping by here and there  :cool2:


“It is by chance that we met, by choice that we became friends.”


Posted Image


rest in paradise bestie matt
8.13.1992 - 9.27.2010




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users