Jump to content




Photo

'King of Voiceovers' Don LaFontaine Dies at 68


  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1 Jaime Quintanilla

Jaime Quintanilla

    SI ME GUSTA!

  • 4,323 posts
  • Joined: Jun 29, 2008
  • Location:Los Angeles-ish, California
  • Fan Since:Birth
  • Fav. Laker:Kobe Bryant

Posted September 02, 2008 - 07:03 AM

Posted Image

LOS ANGELES — Don LaFontaine, the man behind the chilling voice in various movie trailers and commercials, died Monday, his agent said. He was 68.

LaFontaine died at Cedars-Sinai Medical Center in Los Angeles of complications from a collapsed lung, ETOnline reported. The official cause of death, however, was not immediately released.

LaFontaine's vocal talents have appeared in over 5,000 movie trailers and nearly 350,000 commercials. He is most famous for the introductory line, "In a world..."

Click here for Don LaFontaine's Web site.

LaFontaine most recently appeared in a Geico Insurance commercial where he was referred to as "that announcer guy."

He is survived by his wife, singer/actress Nita Whitaker, and three children Christine, Skye and Elyse.




#2 Tobias Fünke

Tobias Fünke

    Ron Ron

  • 6,794 posts
  • Joined: Jul 24, 2008
  • Location:South Central Los Angeles.

Posted September 02, 2008 - 07:24 AM

dang, i wonder who is gonna start doing the voice overs
<img src="http://i38.tinypic.c...com/xgmemf.gif" border="0" class="linked-image" />

#3 Maddocks

Maddocks

    Hunt You Down Without Mercy

  • 5,329 posts
  • Joined: Jul 29, 2008

Posted September 02, 2008 - 09:59 AM

damn....now its going to be the happy guy from all the disney trailers.

I see faith in your eyes
never you hear the discouraging lies
broken is the promise, betrayal
the healing hand held back by deepened nail
follow the god that failed


#4 DeeZee

DeeZee

    Sixth Man

  • 4,148 posts
  • Joined: Aug 05, 2008
  • Location:Orange
  • Fav. Laker:kobe, magic, wilt,kareem

Posted September 02, 2008 - 01:15 PM

http://www.yahoo.com/

theres a vid in the front page

#5 Jaime Quintanilla

Jaime Quintanilla

    SI ME GUSTA!

  • 4,323 posts
  • Joined: Jun 29, 2008
  • Location:Los Angeles-ish, California
  • Fan Since:Birth
  • Fav. Laker:Kobe Bryant

Posted September 02, 2008 - 02:13 PM

Shane???

#6 328iGuy

328iGuy

    Warrior Glare

  • 304 posts
  • Joined: Jul 25, 2008
  • Location:Southern Cali.
  • Fan Since:SHOWTIME

Posted September 02, 2008 - 04:15 PM

Damn that sucks.

They should get Pablo Francisco to carry the torch.


"You have to understand, I love L.A., I love being our ambassador, I love bringing people together," he said. "It's funny, but I guess it still feels like I'm playing point guard, but in a different way, doing stuff more meaningful than winning."

-Magic Johnson

#7 netlord

netlord

    Flying high

  • 10,594 posts
  • Joined: Jul 29, 2008
  • Location:España
  • Name:Alexi
  • Fav. Laker:Kobe

Posted September 03, 2008 - 01:28 AM

RIP
I loved his voice.
Posted Image

#8 Guest_Chicano_*

Guest_Chicano_*

Posted September 03, 2008 - 09:46 AM

:goodpost: (minus the happy face, cuz it's tragic news, but..) yeah I was gonna' look this story up & post it today after seeing it on the news last night somewhere..

I saw this somewhat recent interview they had with him where he said all his life, people had heard his voice & it was obviously very familiar to most, BUT.. that hardly anyone had ever actually seen him nor could recognize him, BUT.. (again, lol).. until he made that famous geicko commercial, he became like a rock star so to speak he said and people started to even watch him eat in public. Maybe TMZ even started following him, haha.



..but yeah.. I'm not sure if there was anyone better out there than him at what he did for so many years so consistently..

RIP

#9 blakeruns

blakeruns

    LoCal Master of Disaster

  • 355 posts
  • Joined: Jul 28, 2008
  • Location:honolulu via huntington beach
  • Fav. Laker:Dennis Rodman

Posted September 03, 2008 - 12:08 PM

Eh that's a shame.

Time to bring in Phil Hendrie!

#10 popo

popo

    Nawab

  • 15,221 posts
  • Joined: Jul 24, 2008
  • Fan Since:1992
  • Fav. Laker:Farmar/Divac

Posted September 03, 2008 - 04:04 PM

dang, i wonder who is gonna start doing the voice overs


:rock:
Team Farmar

Team Pau

Team Ron Ron

#11 Guest_Chicano_*

Guest_Chicano_*

Posted September 03, 2008 - 05:24 PM

Eh that's a shame.

Time to bring in Phil Hendrie!

That could work, but I'd also suggest Vic The Brick.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users